Zdravlje nije destinacija nego večito putovanje

Nije važno samo imati cilj u životu, podjednako je bitno znati kako da ostanemo dosledani tome i kako da ga sprovedemo u delo.

Savetovanje za zdravlje i ishranu je odlično u tome što se zacrtani ciljevi uvek zapisuju na papir, a potom raščlanjuju na manje zadatke i navode pojedinca da postavi ispred sebe ono što želi da ostvari u određenom vremenskom periodu.

Tatjana Popović, internacionalni health coach, makrobiotički edukator i autor elektronske knjige “Pet dana detoks program”, smatra da treba da kupujemo proizvode koji ne sadrže više od pet sastojaka, a pogotovo ne one proizvode čiji se sastojci ne mogu lako izgovoriti. Takođe, veoma je važno truditi se da uspostavimo balans između pravilne, zdrave ishrane i redovne fizičke aktivnosti.

clip_image002

Obolevši od ozbiljne bolesti i uspešno je prebrodivši, svojim primerom, ali i radom i trudom uspela je da od onoga što voli pokrene sopstveni biznis i time pomogne drugim ljudima da ostvare svoj cilj.

1. Zbog čega si se odlučila da budeš savetnik za zdravlje i ishranu?

Kada bih se vratila u tinejdžerske dane i morala da opišem svoj budući način života i ishrane, to bih sigurno opisala na dijametralno drugačiji način od ovakvog života kojim živim danas. Nisam sigurna da li bih se ikada uopšte zaustavila u svakodnevnoj kolotečini i razmišljala o tome šta su moji svakodnevni obroci i kakav stil života vodim da mi sa 18 godina nije dijagnostikovan maligni tumor na levom bubregu.

Posle punih 10 godina života bez recidiva i duge borbe da svoj život i zdravlje vratim na pravi put, mogu da kažem da sam zahvalna iskustvu koje sam doživela, jer me je ono podstaklo da stremim da mojim životnim primerom pokrenem ljude oko sebe da vode računa o tome kako se hrane i kako žive.

Polazna stanica u odluci da se opredelim da postanem savetnik za zdravlje i ishranu sigurno leži u činjenici da sam se u trenutku odluke o terapiji lekovima ili zdravom hranom, odlučila za ovu drugu opciju.

New Image

Preseljenjem u Ameriku 2010. godine, promenom okruženja i mogućnošću da otkrijem tuđe kulture i tradicije, bila sam u prilici da se upoznam sa drugačijim namirnicama i hranom od one koju sam svakodnevno kupovala u Srbiji, kao i načine na koji ljudi žive i organizuju svoje vreme. Time sam otvorila prozore ka novim vidicima uvidevši da su „nutricionizam” i „očuvanje zdravlja” dve teme kojima želim da posvetim svoje vreme i život.

Završetak Health Coaching programa na vodećem svetskom institutu za integrativnu ishranu u Njujorku, pomogao mi je da savladam načine pomaganja klijentima da promene način života i ishrane, kao i kako da sprovedu praktične lifestyle metode da bi bili srećniji i zadovoljniji.

2. Čemu te je uloga savetnika za zdravlje naučila?

U svakodnevnom kontaktu sa klijentima svaka nova konsultacija donosi nova otkrića i spoznaje u životu klijenta, ali i mene podstiče na razmišljanje o sopstvenim životnim situacijama u kojima se nalazim. Dosadašnje iskustvo dovelo me je do saznanja da nije važno samo imati plan u životu. Većina ljudi ima planove i želje da ostvare određene ciljeve. Međutim, ukoliko ne znamo u kom pravcu treba da idemo, od tog plana ili „mape” nećemo imati mnogo koristi.

Health Coaching je odličan baš u tome što se zacrtani ciljevi uvek zapisuju na papir, a potom raščlanjuju na manje zadatke i navode klijenta da postavi ispred sebe ono što želi da ostvari u određenom vremenskom periodu. Pored toga, istrajnost igra veliku ulogu u životu pojedinca i znati prepoznati kada ćemo sabotirati sami sebe u procesu razvoja i napretka, a potom ne odustati nego nastaviti, predstavlja pravo unutrašnje bogatstvo.

Takođe, uloga savetnika za zdravlje i ishranu me je naučila da napravim vezu između stresa i hroničnih zdravstvenih stanja, potom kako neispunjenost u vezi sa partnerom, život u nesrećnom braku ili nezadovoljstvo poslom kojim se bavimo utiču na našu ishranu i celokupno zdravlje.

3. Koji je najbolji savet koji bi mogla da daš o zdravlju?

Jedan od najvažnijih saveta koji uvek delim sa klijentima  jeste prihvatanje činjenice da zdravlje nije destinacija, već večito putovanje. Ljudi obično postanu isfrustrirani  ako planirana zdravstvena poboljšanja ili promene ne dođu u trenutku kada ih očekuju i zbog toga odustaju od određenog režima ishrane ili stila života.

U današnje vreme kada industrijska proizvodnja hrane sve više napreduje, ostati dosledan tradicionalnoj prirodnoj hrani koja je fabrički neobrađena, predstavlja najveći izazov.

Naučno je dokazano da se telo osam puta brže opravlja ukoliko smo fizički aktivni”

Marketinški trikovi koji nas navode da kupujemo namirnice koje su pune aditiva, konzervanasa, veštačkih boja i aroma, pritom nečitanje sastava proizvoda, dovode do rizika da obolimo od ozbiljnih bolesti kao što su kancer, dijabetes, hipertenzija, Alchajmerova bolest i dr.

potencijal

Preporuka koju bi trebalo da usvojimo jeste da kupujemo proizvode koji ne sadrže više od pet sastojaka, a pogotovo ne one proizvode čiji se sastojci ne mogu lako izgovoriti. Takođe, veoma je važno truditi se da uspostavimo balans između pravilne, zdrave ishrane i redovne fizičke aktivnosti. Naučna istraživanja pokazuju da se telo osam puta brže oporavlja ukoliko smo fizički aktivni.

4. Koji savet bi dala onima koji žele da poboljšaju kvalitet svog života?

Aspekti koji su najviše povezani sa kvalitetom života su: odnos sa partnerom, porodicom, ispunjenost poslom kojim se bavimo, finansijska stabilnost, obrazovanje, zdravlje,fizička aktivnost i spiritualnost.

“Procenite kakav vam je trenutni kvalitet života, pronađite prilike i usredsredite se na pobljšanje.”

Ukoliko postoji disbalans u nekim od navedenih aspekata primarne hrane, ono se najčešće odražava na stanje organizma i stvara poremećaj sekundarne hrane.

Sekundarna hrana je sve što unosimo u naše telo putem ishrane, pića i stimulativnih supstanci. Većinom su poremećaji u sekundarnoj hrani povezani sa svesnim iil nesvesnim traženjem utehe u jelu, piću, konzumiranjem cigareta ili narkotika, ili sa nepravilnom i neuravnoteženom ishranom.

joga

Čitaoce tvog bloga bih posavetovala da procene kakav im je trenutni kvalitet života i time uvide gde su praznine. Nakon toga trebalo bi da se usredsrede na prilike koje imaju kako bi došli do poboljšanja. Najvažnijim korakom smatram hrabrost da izađemo iz svoje komfort zone. Napustite svakodnevnu rutinu barem na nekoliko minuta i uradite nešto što ne obično ne radite ili otpočnite projekat koji već duže vreme planirate.

5. Koje su prednosti i nedostaci pokretanja sopstvenog biznisa?

 S obzirom na to da imam višegodišnje iskustvo u radu na različitim marketing, dizajn i prodajnim pozicijama, shvatila sam da posao od 9 do 5 nije ono što meni odgovara.

Školovanjem na Institutu za integrativnu ishranu u Njujorku imala sam priliku da slušam predavanja svetski priznatih stručnjaka iz sveta nutricionizma i medicine, kao i vodećih spiritualnih gurua (Dr Mehmet Oz aka Dr. Oz, Dr Andew Weil, Dr Mark Hayman, Deepak Chopra, Gabrielle Bernstein) koji su uspeli da ostvare planetarni uspeh radići posao koje vole. To me je inspirisalo da pokrenem sopstveni biznis u kom ću uživati pomažući ljudima.

 Na početku meseca svi moramo da platimo račune, ali nije isto da li na posao idemo nezadovoljni i nesrećni ili zadovoljni, srećni i željni novog poslovnog poduhvata.

Jedan od glavnih nedostataka razvijanja sopstvenog biznisa je taj što nemam mnogo vremena za svoje prijatelje, porodicu i partnera, jer još uvek razvijam svoj posao. Moji klijenti zahtevaju konstantnu podršku i posvećenost, te nemam slobodu da ugasim telefon i računar.
Broj prednosti je mnogo veći, a one koje meni najviše znače su što upravljam svojim poslom bez uticaja nadređenog, samostalno organizujem radno i slobodno vreme, imam mogućnost da zaradim više novca jer radim sama za sebe i ono što je najvažnije − radim ono što volim.

Više informacija o Tatjaninom radu možete da pronađete na: www.totallywellness.com

www.facebook.com/tatjanahealthcoach

www.instagram.com/totallywellness

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s